Mumsigt med matiga muffins!

Jag testade en ny variant av muffins. Som man kan äta som mackor! =)
 
Och det blev en smärre hit kan jag ju säga! Så himla gott med lite matiga muffins, som är jätte goda bara som de är eller med smör och ost på. Ska ta med några till lunchen på jobbet i morgon. Lär ju bli ett gäng till att baka i veckan.
Muffins är ju så himla tacksamt. Tar ett par minuter att svira ihop smeten och sen ca 15 minuter i ugnen. Färdigt. Enkelt och gott! Jag gjorde muffins med pumpafrön, lingon och fetaost och det blev så gott! Receptet fanns i senaste numret av buffé, men jag modifierade det lite.
 
Här kommer receptet, om nån vill ha:
Ca 12 muffins
* Blanda 2 ägg, 3 msk olja (oliv/raps) och en burk matyoghurt (200 gr). Häll i ca 1/2-3/4 dl filmjölk.
* Blanda 3 dl vetemjöl och 1,5 dl grahamsmjöl, 1,5 tsk salt, 2 tsk bakpulver och pumpafrön i en annan skål.
* Rör ihop allt.
* Tillsätt ca 1 dl bär; lingon, tranbär, blåbär, vad man nu gillar. Smula i 100 gr fetaost. 
* Krydda ev med en nypa timjan.
 
Grädda mitt i ugnen i 225 grader, 15-20 minuter. Mums!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0