Mina mumsiga muffins!

Jag lägger upp mitt recept på muffinsen jag brukar baka, som brukar vara ganska populära. Nu har jag bakat ett gäng nya, så det finns lite gotti gott gott att bjuda fikagäster på. =)

Receptet är på ca 25-28 muffins. Grädda i 225 grader mitt i ugnen, ca 10 minuter.

4 st ägg
2 dl strösocker - ägg och socker vispas poröst
3 dl mjölk
100 gr smält margarin
6 dl vetemjöl eller ca 6,5-7 dl glutenfri mjölmix
4 tsk bakpulver
4 tsk vaniljsocker.

Blanda i resten av ingredienserna i ägg- och sockersmeten. Blanda till en jämn och fin smet.
Om man vill kan man byta ut 1 dl vetemjöl till 1 dl kakao, så blir det chokladmuffins. =) Eller smälta ner lite mörk choklad i smeten.
Jag brukar fylla muffinsen med en blandning av blåbär, mörk och vit choklad samt nougat. Ibland med Dumle. Mums!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0