Vojne voj

Så dagarna bara rullar iväg. Jag har varit sjukt dålig på att uppdatera här. Jag vet. Det har varit mycket annat bara.
Vår vän Åke begravdes förra fredagen och jag kunde inte ta mig iväg till begravningen... Var ensam med sjuka kids och det kändes bara så galet att dra iväg med två sjuklingar, ensam, så jag valde att inte åka. Med facit var det rätt beslut. Men om jag hade kunnat så hade jag velat åka själv. Ta farväl.

Kidsen har varit lite förkylda och lillfisen har tagit sig för öronen till och från. Kåvepenin har tryckts i honom och vi tycket inte att det har gett riktigt fullgod effekt. Jag bad att få nåt annat redan förra svängen. Och förra söndagen avslutades kuren. Dvs inte ens en vecka sedan. I onsdags märkte jag mer frustration i honom och att han kliade sig om öronen. In till barnkliniken i torsdags och därifrån till öron-näsa-hals. ST-läkaren på öron var en osäker ung kille (som verkade ha läst till läkare för status och pengar... Sorry!) som var ärlig nog och kallade på överläkare Ruth. Det var mig en trevlig kvinna! Hon kikade i öronen och sa att öroninflammationen var kvar i båda öronen. ST-killen hade inte informerat om att vi precis slutat med Kåvepenin, så när hon började prata om Kåvepenin sa jag stopp. Hon blev paff då jag berättade att vi precis slutat en kur och att jag ansåg det inte gett fullgod effekt. De höll hon med om. Så nu blev det en annan pc som han ska äta i 10 dagar. De tog även ett prov för odling, så vi kan få veta vad det är för basiluskor som gett vår lille son dessa besvär.
Jo, och så har ju pappaD också varit magsjuk mitt i allt elände.

Nu till något avsevärt mycket trevligare! Vi har äntligen bokat en resa! =) Jippppiieee!! Det blev inte så att vi åker nu i maj. Vi lyckades återigen locka med oss Clénisarna så det blir en resa till Rhodos i början på oktober! Känns underbart! Och jag har fått ok från skolan, ringde och pratade med min kommande chef om det. Underbart! Härligt!! Så skönt att ha något att se fram emot så där på höstkanten då mörkret och kylan närmar sig.

I morse åkte pappaD till Sundsvall. De har klassåterträff. Eller skolåterträff kan man nästan säga. Hela Bergsåkers skola. Så han är på roligheter och vi är ensamma hemma. Haft en innedag med tecknat och mys idag. Regnigt och småkallt ute. Burr!
Och idag har vi även ringt och grattat finaste Thelma som fyller 12 år idag!! Stort grattis till henne! Hipp hipp hurraa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0