Vad händer?

Ja, vad tusan är det som händer med veckorna? Jag fattar inte. Söndag igen. Och en ny vecka imorgon. Skrämmande fort som dagarna går.
I veckan som var var jag en sväng till Hjåggsjö utanför Vännäs och hälsade på en sköterska från jobbet. Kul med miljöombyte. =) Sen på eftermiddagen bakade jag och tjoppan semlor och mumsade lite götta på kvällen! Det är då galet så pappaD och lilltösa gillar mina semlor! Olivia ville till och med ha en till. Shit! Men det fick räcka med en. Visst är de ju sååå goda då de är nybakade och helt färska. Mums!

Och i torsdags så köpte jag mig en ny telefon. En Samsung Galaxy S4. Jupp, ska ju skicka min nuvarande till rep/koll pga att folk ibland inte hör mig/hör mig konstigt då de ringer och för att den en gång blev helt svart i skärmen och inte lydde några kommandon. Så Halebop tyckte jag skulle skicka in den för garantirep. Och då har jag ju inte nån telefon som SIM-kortet passar till.... Så då blev jag lite "tvungen" att köpa mig en ny. Kan ju inte vara helt utan telefon i flera dagar, ffa pga dagis osv. Får se vad de säger om min telefon då den kommer till service. Om det bara är att gilla läget eller om de tror att det uppkommit pga "oaktsamt" användande.

I fredags var vi och hälsade på Önnes. Barna fick leka lite och vi vuxna surra lite. Vi träffade även pappaD en sväng lite senare och sen åkte vi hem. Åt och hade pop-cornkväll. Myskväll. Sen då papi kom hem var det nattidags. Jag hade tänkt att det skulle vara skoj att åka på dans, men som vanligt orkade jag ju inte med det då det kom till kritan. Suck! Det var ju till och med Zlips som spelade. Jag vill ju iväg och dansa!

Igår gjorde vi massa ärenden, storhandlade bland annat. Sen var vi till Backlunds och firade Maria som fyllde år tidigare i veckan. Huga, vad fika det blev för oss! Sockerchock magnum.... Lite pizza på det gjorde susen! ;)
Och idag bjöd vi in Cléns på middag. Tjejerna fick leka och busa, vi åt gott och sen lite semla på det. Som pricken över i:t.
Nu dags att snart hoppa i säng. Måndag imorgon och testa lite dans igen för tösa. Hon pratar jätte mycket om ridlekis nu på söndagarna. Vill fara och rida. Kanske ska ta en till termin till hösten eller nåt. Får se.

Jag har sysselsatt mig med lite rensning i veckan. Gett bort lite saker men även sålt bort en del på Tradera. En sittvagn har vi sålt, bebissäng mm mm. Känns bra att inte bara bunkra upp med mer och mer saker. Mer rensning ska göras till våren. Rensning av garage och förråd! Det lär behövas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0