Ume Not So Fresh

Jag kommer nog inte att anlita UmeFresh iaf!

Det var företaget som de hade anlitat för att flyttstäda vårt nya hus. Vid första anblicken såg det ok ut. Men sen då man började granska städningen lite närmare så insåg man att de endast städat på ytan. 
Jag vill ju alltid torka av skåp osv i köket innan jag ställer in mina saker där. Och det var ju bra att vi gjorde det. För vattnet blev så där härligt ljusbrunt. Toastolen var inte ordentligt skrubbad. Ni vet, så där under kanterna osv. Det är bara exempel. Vissa ställen var iaf inte alls fräscha. Urk! Men nu så blir det rent! Då jag själv får göra det.
Det slarviga städet gjorde så att jag beslutade att städa Krusbärsvägen själv. Och banne vad rent och fint allt blev!
Igår, fredag 27 september, var jag på banken med Krusbärsvägens nya ägare Veronica och Stefan. Lämnade över alla nycklar och fick betalt resten av huset. Handpenningen fick jag ju tidigare. Kändes lite vemodigt faktiskt. Men ändå är vi ju så himla glada för det nya huset! Tudelade känslor. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0