Oh my!

Veckan den bara rusade förbi!
 
Vi hann knappt reagera så var det fredag och nu är helgen slut. Vi har haft ganska full rulle hela veckan.
 
I måndags hade vi utvecklingssamtal på tjoppans förskola. Åh, det var så underbart att få höra hurdan solstråle hon är där och så snäll med alla andra barn! Man blir alldeles varm och glad i själen som förälder då man får höra hur fint och duktigt barn man har. Vi pratade även om det här med att lillhjärtat ska få ett syskon, hur det kan komma att se ut med dagis då osv. Om hon vill vara hemma eller på förskolan med kompisarna. Tjoppans inskolningsfröken sa att det är ganska tydligt att hon är väldigt social av sig och lär vilja vara på förskolan med kompisarna. Hon såg det som en självklarhet att hon ska vara där efter sommarsemestern! Kändes verkligen ûberskönt att få höra förskolefröken säga en sådan sak! För vi vet ju hur social hon är och hur hon alltid vill ha kompisar och leka med, vill åka och hälsa på, få gäster hem på besök osv. Men att höra det från dem på förskolan känns verkligen skönt, så man inte känner att de har inställningen "jamen, nu är ju mamma hemma med ett syskon och då ska ju hon få vara hemma med dem". Alla barn är ju olika, olika sociala av sig med olika behov osv. Det verkar de kunna se.
 
I tisdags var jag och rara Sus och fikade på Café Gbg. Hon har ju fyllt år och the treat was on me den här gången. Vi hade en mysig kväll med massa surr och lite gófika. Hon är verkligen en sån rar vän! Me like! Onsdag var jag på kontaktpersonsuppdrag. Det kommer jag att avsluta nu senare under våren, känner att det nog inte kommer att finnas så mycket tid för det då det är en till liten på väg i familjen. Jag har ju jobbat extra som kontaktperson i ganska många år nu. Så en paus är på sin plats ganska snart.
I torsdags jobbade papi sent och jag och tjoppan hade mest en mysig kväll efter middagen. Jag var aptrött och hade redan lagt mig då papi kom hem. Blev en tidig kväll.
I fredags var jag och lillhjärtat och hälsade på pappaD på jobbet, handlade lite och sen åkte vi hem och lagade middag. Hade mysfredag med massa frukt och lite bolibompa. Och jag började känna av en förkylning som kom krypandes... Fixade oss redo för natten och inväntade papi. Han kom hem och hann mysa si så där 10 min med tjoppan och sen var de sovadags. Mer än det. Tjoppan hade verkligen tunga ögonlock.
Igår hade vi en trevlig lördag med Cléns. Åt tillsammans, tjejerna fick lite glass och pop-corn, vi hade lite minidisco och såg på tecknat. Efter allt bus satt kvällsgröten och fruktsalladen fint i småmagarna. Sen åkte gästerna hem.
 
Idag har vi gjort lite ärenden, Åsa var och hälsade på och på em kom Per hit och fotade oss. Han riggade upp sin lilla "studio" i vårt vardagsrum och vi hade en liten fotosession. Tjoppan var svårflörtad. Inte alls sitt vanliga jag. Ville inte skratta utan gjorde bara till sig och svamlade. Nåja, fick nåt fot på henne där hon skrattade och ett par mysiga foton på hela familjen och magen. Ska bli spännande att se hur de ser ut då Per gallrat i dem lite grann. Per är ju den som även tog mina 30-årsfoton. Hans hemsida finns här, om nån är intresserad av att kika: http://www.northernlightphoto.se/
Min förkylning har eskalerat och nu snorar jag en hel del. Får se hur jag kommer att orka jobba i veckan. Och lillhjärtat har sovit i sin egen säng, i eget rum, hela veckan! Inga konstigheter med det liksom. Hon vill gå dit och sova, säger att hon vill sova i sin egen säng. Lilla älskilngen! Stolta vi är över dig! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0