Ojdå!

Hoppsan! Det var länge sedan jag senast uppdaterade bloggen! Ser jag nu. Dagarna bara rusar förbi med andra ord! Det har varit lite mycket. Lite snuvigt och lite sömn här hemma. Olivia som nu drömmer mycket och vaknar på nätterna. Hon som alltid sovit så bra! Vi försöker prata om varför hon vaknar osv, men det är ju så klart ganska svårt för en treåring att förklara. Lillhjärtat. Hon vill inte vara ensam om jag går till andra änden av huset, busar och leker monster/spöke och då passar jag på att påminna om att sådana inte finns. Oerhört livlig fantasi just nu! Och inlevelse då hon ser på tecknat osv.

Lucia har hunnit passera och det innebar ju naturligtvis luciafirande och fika på förskolan. Kidsen var ju bara för söta! Blyga för att framträda, så det var inte så himla många som sjöng. Och vår lilla spelevink ropade till oss många gånger "Får jag komma nu?". Shit, vad vi skrattade! Efter det åkte jag med barnen till Ulsson. Vi blev bjudna på tacos och glass. Mysigt! PappaD jobbar ju alltid sina piss-pass på fredagarna... =(

Tredje advent fick vi besök av Engmans och tjejerna fick leka och busa. De är ju som små söta "bästisar" på dagis. Pussar och kramas då de ses, går hand-i-hand osv. Urgulligt! Vi fikade, surrade och klädde granen med barnen. Sååå mysigt!!

Julfest var det på förskolan i onsdags, 18 december. Gott med julmat! Och gulligt att se spänningen och all förväntan inför julen hos alla barn. Dock har julkänslan inte riktigt infunnit sig...
Snön har kommit och gått. Senaste dagarna har det ösregnat. Verkligen smattrat mot rutorna. Och all den fina, vita snön är borta. Så trist! Hoppas på lite snö i dagarna. Behöver ju inte komma en meter. Bara så där lagom.

I övrigt har jag stansat en del smycken. Kul att det är några som beställt av mig! det känns smickrande och jag tycker ju det är så himla roligt att göra olika smycken! Namnsmyckena är populära.

Igår var jag till bvc med Lilleman. Han vägde precis under 9-kilos strecket och var 69,3 cm lång. Om jag nu minns rätt. Vår tösabit var över året då hon vägde 9 kilo... Lite kul att jämföra då de är så himla olika i storleken! Så fick ju vår Lilleman vaccin igår också. Han fick reaktion på sprutan den här gången. Var febrig och lite ledsen förra natten. Och har sovit mkt idag. Men han har inte haft feber nu på em/kvällen iaf. Skönt!
Efter förskolan igår var vi även och hälsade på Ida och pojkarna.

Nu är julförberedelserna igång och vi ska ju åka norröver. Sista julen i Mattila. Känns konstigt. Verkligen. Julisarna är fixade och vår tös frågar efter tomten. Vem har tutat i henne det där om Tomten? Inte då vi. Kommer nog från vänner och förskolan. Dit kom ju tomten och delade ut frukt mm till barnen. Hon frågade mig, då jag skulle hämta paket, om vi hade handlat paket och skulle skicka det till tomten! Sötis!

 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Ni hinner alltid med så mkt. Kul att läsa! Varför sista julen i Mattila?

Svar: För att de flyttar söderöver och ska sälja huset...
Petronellan

2013-12-21 @ 19:58:20
Postat av: Sofia

Aha, är det din bror eller har jag rört ihop det? Till Umeå kanske?:)

2013-12-24 @ 13:57:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0