Mors dag

Grattis alla underbara mammor!

Jag blev uppvaktad av lillhjärtat i morse i form av en sovmorgon! =) Vi steg inte upp förrän vid 8:30. Det uppskattades mycket! Mitt livs andra mors dag. Häftigt! ♥

Som alltid rusade helgen förbi. I fredags skjutsade vi pappaD till flyget och han åkte till Hufvudstaden för att festa med grabbgänget och gå på Elitloppet. På fredag kväll kom raraste Åsa hit och barnvaktade så att jag fick åka på Gräsmyrs logdanspremiär! =) Åh, så kul det var att få åka iväg! Dessutom var det ju Blender som spelade. Jag hade en superbra kväll! Men var ganska trött så jag åkte hem vid paus. Det kändes alldeles lagom. '
Och just ja! I fredags fick ju Isabelle och Brian sin lille Lukas 1,5 mån för tidigt! Massa grattisar till dem!

Lördag var sovmorgon för mig och lillpruppis, sen massa morgonmys och lek ute. =)  Sen lunch, sova/sola ute och på eftermiddagen var vi förbi rare Fredrik på lite födelsedagsfika. Gott var det! Och tjoppan blev rejält bortklemad av Fredde!;) Det var himla gulligt att se! Sen blev tjopps trött och sa "hem" så då kte vi hem, donade på med gröt och kvällsmys innan hon somnade och jag bänkade mig framför tv:n. Och tittade på Eurovision Song Contest. Jag röööööös hela bidraget igenom då vår duktiga Loreen sjöng sin "Euphoria"!!! Så galet duktig hon var! Och så vann hon hela kalaset!! Jag trodde faktiskt på henne, jag tycket vi hade ett överlägset bidrag i år. Och trodde & hoppades att hon skulle vinna. Och det gjorde hon. Så glad jag blev! =)

Idag har vi varit ute hela förmiddagen, lekt med vatten, grävt i blombänken och haft mysigt i den härliga sommarvärmen! Sen på em var vi med Åsa till Hörnefors och shoppade lite. Kul att göra något annat mellan varven, inte direkt ofta man är till butik HH. PappaD grattade naturligtvis på mors dag och hade gömt ett paket. Som vanligt. Denne underbare man! ♥ Fick ett himla fint sett med Italienska grejer; olivolja, chilipeppar, oregano, gourmet glaze, balsamvinäger, salt etc. Hoppas alla mammor haft en underbar dag! Imorgon kommer my love hem. Längtar! Och tjopps ska äntligen få träffa sina kompisar på dagis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0