Helgens bravader

En händelserik och rolig helg har vi även denna vecka! =)

Igår fick jag ett plötsligt sug att åka iväg och dansa. Det var Shake som spelade på Ersboda och jag har ju inte dansat till dem på länge. Det är ju Shake som jag och pappaD brukar kalla "vårt" band. Det var dem vi dansade till de allra första danserna vi var på tillsammans, då vi precis träffats. Mysiga minnen...
Så igår då pappaD kom hem från jobbet fikade vi lite tillsammans och sen drog jag iväg. Och så glad jag är över att jag åkte! Jag hade en skitrolig kväll! Och Shake var verkligen kanonbra! Jag var så nöjd med kvällen till paus, så jag åkte hem då.

Idag åkte vi med Umeås finska förening till Övik och badade på Paradisbadet. Föreningen betalade bussresan och inträde plus mat i cafeterian. Super! =) Lillhjärtat tyckte det var så himla roligt och spännande att åka buss! Sötis! OCh som tur var somnade hon en stund i bussen också, så hon orkade med att bada då vi kom fram. Åt lunch där, badade och busade och sen kl 15 åkte vi tebax till Ume. Direkt då vi kom fram till Umeå åkte vi till föreningens stuga på Nydala. Vi fick lite att äta (baguetter, sallad, finska piroger mm) och sedan fick vi även äran att få besök av "Norrbottens Neo". I samband med MADE-festivalen görs ett antal "hemmakonserter" och finska föreningen fick därför besök av 3 mannaensemblen Norrbottens Neo. De spelade vacker klassisk musik. Himla trevligt var det!

Imorgon ska vi på lille Emils kalas, som eg var idag. Men eftersom vi hade bokat upp oss på badresan idag så får vi fira honom i morgon i stället. Och papi och hans vänner har tydligen haft tur idag på V75! Resa i sikte! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0