Målartagen

Då var det dags att kicka igång målerisäsongen!

Som att det inte blev mer än nog av den varan förra sommaren... Men nu är det det sista som är kvar och som bör göras denna sommar. Och det är att måla staketet samt gaveln på huset. Staketet är snart färdigmålat, har donat på med det under kvällen. Hjärtat mitt har kittat om kuvösens fönster idag. Såg ju för j...ligt ut innan! Men vår gavel måste först fasadtvättas innan den ska målas. Det är ju ganska högt på gavelsidan, jag är ganska feg och lär nog inte våga stå på stege och måla, som hjärtat mitt tycker går bra. Huga! Det är högt och rangligt. Så en ställning måste vi troligen hyra.

I övrigt har dagen bestått av loppis på travbanan med raraste Åsa och det var galet vad folk det var! Det var ju nåt trav där samtidigt, så jag var ganska lycklig att jag cyklade dit och inte tog bilen... Fyndade en hel del saker, ffa sommargrejer till lillhjärtat. Och billigt var det! Det är loppis det!
Sen på em åkte vi och hälsade på Ida, Robert och Adam. Fick se deras hus och hur fint de renoverat! Superfint var det! En riktigt handy-man den där Robert! =) Fikade rabarberpaj och surrade.
I morgon är det åter måndag. PappaD är ledig så han och pruppis får tillbringa en mysig hemmadag tillsammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0