Ena dagen si...

... Andra dagen så.

Livet är allt bra underligt ibland. Plötsligt kan det bara vända och inget är längre som förut. Tur att man inte vet vad som komma skall.
En av mina rara vänner är mitt uppe i nåt sådant här. Hennes mamma har blivit akut sjuk och har troligen inte så hemskt länge kvar. Ena dagen var allt bra, andra dagen var hon inte densamma mer. Allt förändrades från den ena dagen till den andra... Så ofattbart bara. De är en riktigt fin familj med härlig sammanhållning, de stöttar varandra och kämpar tillsammans. Så härligt att se! Ibland undrar jag hur våran splittrade familj skulle klara av något sådant där. Inte så bra troligen. Vi har inte direkt någon bra sammanhållning.

Så var då första jobbveckan avklarad. Allt har gått bra, men det har varit lite segt att lära känna min nya sköterska och få allt att flyta på på rummet. Men vilket flyt det var på torsdag em samt fredagen! Inga förseningar och så nice stämning bara! =) För då fick jag ju jobba med Ml, som jag jobbat med tidigare. Det kändes så roligt! Längtar till maj!
Jag har fått höra hela veckan att jag är så välkommen uppe på 8:an, att det är så roligt att ha mig och min positiva attityd där. "En glad, frisk fläkt" som de säger. Så härligt att få höra något sådant där! Och lite olika erbjudanden dimper in. Jag är så glad!

Lillhjärtats första förskolevecka började med sjukdom. Så klart. PappaD var ju ledig måndagen och var då hemma med henne. På kvällen fick hon feber och det höll i sig till torsdagen. Fredagen var paps också hemma med henne, vi ides inte forsla henne till förskolan för ynka 3 timmar. Hon fick vara hemma och piggna till sig ordentligt. Vi antar att hon har haft 3-dagarsfebern för hon fick de typiska utlslagen på kroppen. Nu är hon iaf pigg och glad igen! =) Skönt.

Vi har njutit av det galet fina vädret idag! Lär nog gå ut fler gånger. Vårkänslorna spirar!! =)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Vad kul att det går så bra för dig, gumman! :)

2012-02-12 @ 23:26:54
Postat av: Marielouise

Japp. Låt det snart bli torsdag igen:) Då kör vi:) Kram

2012-02-13 @ 22:42:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0