I hemmets vrå

Så var man tebax i verkligheten igen. ;)

Kom hem igår kväll kl 21. Lillpruppan sov, så jag fick inte goa och busa med henne. Men jag stod och tittade på henne i mörkret och strök henne över håret. Vår lilla tös! Vad gött det gör att vara hemifrån lite! Känner att jag har ny energi och ork. Härligt!
Jag och mina gamla klasskompisar hade det jätte mysigt i helgen! Bowling, middagar med vin, massa surr, stros på stán och julkonsert i St Johanniskyrkan igår, på första advent. Det var mysigt! Jag fick även snusa på en 6 dagar "gammal" liten tös. Så små de är! Man glömmer verkligen så fort... Stort grattis till Rosie och Peter!
Och jag hann träffa raraste Annelie också! Jag är så glad för det! <3 Magen hennes var så där mysrund, kring v 19 för dem nu. Så spännande tid de har framför sig! Vi surrade och surrade och sen var jag tvungen att gå till planet, hade kunnat sitta och prata och umgås i timmar.

Det var härligt att komma hem! Jag har saknat mina 2 kärlekar! Jag och pappaD tände adventsljuset och drack lite julmust och bara myste en stund innan vi stupade i säng. Lillpruppan sov oroligt, så hon fick komma och sova med oss. Ligga som ett frimärke mot mig.

Lägger upp lite bilder, vet ju att många velat se adventslådan jag gjort. Jag har inte hunnit sätta nån text på den än, men den är praktiskt taget klar. Ljusen har jag dekorerat själv med sk decoupageteknik (servetter). Men jag tog enkla vägen och värmde fast motivet genom att värma teskedar på spisen, stryka heta skedarna på servett och ljus så att stearinet smälter och suger fast servetten. Smidigt! Ja, siffrorna har jag också gjort själv. Målat trähjärtan vita och målat röda siffror på. Fäste sedan nuffrorna runt ljusen med hampasnöre. Fyllde lådan med mossa, kottar och tomtar. Kul med en helt egengjord adventslåda! Personligare än så här blir det inte. =)
Och regnet smattrar på rutan... Tar bort allt vad julkänsla är.
Imorgon fyller papi år, hela 33 år, och då ska vi fika lite!




Kommentarer
Postat av: pia





Härliga bilder & fina skapelser du gör...

Riktigt pysslig & utvilad efter husmors semestern <3

2011-11-28 @ 20:17:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0