Annars då?

Joo, tack, bara bra. Själv då?

Veckorna rullar på. Lite för snabbt kan jag nog tycka. På fredagarna den senaste tiden har jag varit på öppna förskolan med kidsen. Skönt att få komma iväg lite, prata med andra vuxna människor, få miljöombyte de dagar då pappaD jobbar de där förbannade skitpassen... =(

I söndags hade vi The Odes här på besök. Vi grillade lite och lunchade sedan tillsammans. Det var trevligt! Och väldigt länge sedan sist. Veckan innan det var ju Engmans här och grillade med oss på söndagen. Riktigt roligt söndagsnöje! =)

Har försökt börja knåpa ihop alla siffror till deklarationen också. Massa massa kvitton att sammanställa. Nåja, allt för att ha rätten att dra av på vinsten. Får se vad allt landar på. Ska bli intressant att se. Suck, att man måste betala så jävla mycket skatt på sin vinst. Skitdåligt kan jag tycka. Varför ska man behöva "straffas" för att man investerat i en bostad och att värdeutvecklingen varit bra?

Annars drömmer vi oss bort. Skulle vilja åka utomlands, sola och bada. Men vi får väl se hur mycket is i magen vi törs ha. Vet ju inte riktigt hur det är möjligt att åka till hösten då jag ju har lite nytt jobb på gång och så. Får se, får se. Men skönt skulle det i alla fall vara. Tjoppan pratar om Lollo och Bernie, hon vill träffa dem och sen få sola och bada. Sötungen!

Till påsk ska vi en snabb visit till Svall iaf. Ska bo på hotell med kidsen. Det ska bli mysigt! Det är på tiden att farfar får träffa Oliver! Hoppas bara att vi håller oss friska! För till ett boende med sköra och äldre drar man inte iväg bara så där med sjukdomar. De släpper nog inte in en ens.
Lilleman är i den inte-alls-så-fantastiska-separationsångestfasen nu... Shit, ibland känns det som att jag kvävs. Hade lyckligtvis glömt bort hur det var. Men nu minns jag ju åter hur det var, minnena återvänder. ;) Jag åkte ju med Olivia till Happis då hon var i samma fas, nästan exakt den här tiden för tre år sedan. Jag hade ju bokat frissatid, skulle njuta lite, mormor skulle ut och gå med vagnen under tiden. Jooo, tjena! Hon tog sig inte ens utanför dörren till frissan och tjoppa vrålade! Den perioden kunde jag knappt gå på toa utan att hon blev ledsen. Än så länge kan jag göra det med Oliver i alla fall. Får se hur det utvecklas. Hoppas det inte blir mer än så här.

Lite av varje blev det. Annars då? Hur är det själv?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0