Mörkret faller

Nu är november månad här. Men som tur är är ju månaden snart slut. Det är så mörkt. Ffa då ingen snö finns på marken, som ju skulle ljusa upp allt så mycket. Solen orkar heller inte vara uppe så mkt just nu. Men snart är det bara en månad kvar, och så vänder det! Börjar bli ljusare ute igen. Vår... Längtar! Men det är ju helt galet så snabbt det här året har gått! Läskigt fort... Nyss var det ju en varm och härlig maj, sommar och Oliver anlände. Och snart är det jul. De första klapparna är redan fixade. Beställda på nätet, så klart. ;) Löööve Amazon!

Ingen Minya än. Det har tagit sin tid för mig att inse, att acceptera att hon kanske inte kommer hem mer. Men varje dag hoppas jag ju att hon kommer kilandes längs uppfarten, så klart. Man kan ju inte sluta hoppas. Lilla älsklingskisse. Som vi saknar dig. Saga letar också efter sin vän. Sitter på köksbordet och tittar ut. Vill inte vara ensam, är uppe i oss mest hela tiden. Ligger här bredvid mig just nu. Och spinner så mysigt.

Idag var jag och käkade på Utopia med en hyg från 8tr och en vän till henne. Härligt att få göra något annat än bara skjutsa till och från dagis och vara allmän husa här hemma. I måndags fick vi lunch serverat hos Clèns och det var lyxigt! Dessutom fick kidsen leka och ha det skoj. Uppskattat!

Förra veckan på fredag var jag och åt lunch med Åsa på Times Kitchen. Gott värre! Testa det stället, kan rekommendera det. Mycket god mat. Sen var vi till Borghällagård utanför Täfteå. Hade aldrig varit där. Jätte mysigt ställe! Udda, vackert, fina grejer.

Lilleman har fått testa lite gröt de senaste två kvällarna. Ja, gröt och gröt. En väldigt rinnig variant av gröt. Men oj, så han gillade det! Skeden hade gärna kunnat leverera maten lite snabbare. Sötungen! Vill ju inte ge för mycket på en gång, så att han får massa magbesvär eller annat. Men kvällsgröt är nog ett faktum för honom  snart.

På jobbet pågår förändringar. Vår enhet ska bli mindre, på så sätt att vissa kliniker ska tillhöra andra chefer osv, verksamhetsplanering nästa vecka. Nya chefstjänster ska utlysas. En från jobbet sa idag att hon tyckte att jag skulle söka enhetschefstjänsten på 8 tr, hon tycker att jag skulle passa som det. Jag visste inte hur jag skulle ta det. Men tog det som en komplimang iaf och tackade. Eller? Jag som chef? Jo, jag vet att jag är rak och rättvis. Det är ju bra egenskaper. Men... Ja, ja. Nog om detta. Kanske borde söka?! ;)
Ha det mysigt i novembermörkret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0