Prover

Sagas blodprover visade inte på några konstigheter alls. Ingen diabetes, ingen B-vitaminbrist. Njurar och lever hade fina värden osv. Så diagnosen blir då det klassiska "nån typ av epilepsi". Medicin mot det finns. Tabletter som ska tas varje dag. Det kan ge en del påverkan på levern, så det måste noga kollas med jämna mellanrum med leverprover/blodprov. Jag pratade med veterinären om "vinsten" med medicin då Saga haft anfall relativt sällan och med långa mellanrum, ej kissar ner sig då det händer samt att de ju inte håller i sig mer än ca 1 minut. Max. Dvs är ganska kortvariga enligt mig. Hon tyckte som jag, att hennes kramper i nuläget är så lindriga att det kan vara bättre för henne att vara utan medicin. Slippa alla biverkningar från dem. Men om kramperna blir längre och mer frekventa så tar vi till med medicin. Så nu hoppas vi att de inte ökar i antal och intensitet. Håll tummarna för vår lilla kissemiss!

Annars så är pappaD i faggorna med att byta jobb. Han börjar jobba ute på Ersb på måndag. Hans chef från stán började ju jobba på den butiken, så nu släntrar han efter. =) Skämt och sido. De trivdes att jobba ihop och han tycker hon är en bra chef och hon ville att han skulle söka sig dit. Så det blir ju helt perfekt! Hoppas han kommer att trivas fint där!

En liten passus angående parveln i magen... Jag har ju blivit spådd 2 flickor, men jag är (och har varit det hela tiden) helt bombis på att det är en pojke vi väntar nu! Helt galet att man kan ha en sådan känsla i kroppen. Jag är helt hundra. Jag och pappaD har pratat massa pojknamn, men inte diskuterat flicknamn en endaste gång. Jag har till och med köpt en overall redan! En som bebis ska få till hösten och som inte är röd med blommer på. Dvs Olivias gamla. Inte för att det spelar någon roll. Men ändå. Jag har sagt det hela tiden till alla, att jag tror att det är en pojke vi väntar. Att lilltjoppa får sin önskade lillebror! =) Får väl se om jag har fel. Tror inte det.

Ha en underbar helg allihopa! Jag och lillhjärtat blir ensamma hemma i helgen då pappaD ska på fest i S.vall. En kompis till honom fyller 30 år! Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0