Helggöra

I helgen har vi båda varit lediga, och på hemmaplan i övrigt, så vi har fått en hel del gjort plus att vi hunnit mysa tillsammans.
I går var vi och storhandlade och sedan på kvällen åt vi kinamat med familjen Cléns. Tjejerna fick ha lite myslördag med popcorn och det var mycket uppskattat! =)
Idag var jag på travbanans loppis och där träffade jag rara Åsa. Surrade en del och sen hittade jag en vagn som jag inte kunde lämna kvar på loppiset. En Brios sittvagn, i grönt och svart som jag ju kikat efter på Blocket. Med  ratt, sufflet, litet fårskinn för sätet och en Teutonias  åkpåse i fleece. Plus en sele. Allt det gick på 350.-. Kan inte klaga! Sen var jag tom i plånkkan, så det var bara att åka hem.
Tjoppan och pappaD åkte med Cléns till Holmsund och badade. Så jag marinerade kött, plockade och donade i lugnan ro. Plus fick några samtal gjorda. Prata i lugn och ro i telefon är lyxigt!
Sen när de kom hem åt vi fläskfilé och klyftpotatis till middag och svullade lite semla på det hela. Och sen mådde vi gott!
Och så var den helgen över. Dags för en ny arbetsvecka. Får se hur den blir. Jag är lite less vissa saker och ting. Och har känt av lite små sammandragningar då det blir lite för tungt emellanåt... Mindre kul.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0