Långkok!

Jorå, ibland så händer det! Även hemma hos oss.

Jag köpte en köttbit i veckan och idag bestämde jag mig för att göra något riktigt gott utav det. Eller försöka iaf. Först så kokade jag köttbiten i hela 3 timmar! Hade i lite olika sorters pepparkorn, lite timjan, lök, vitlök och ingefära i spadet. Så fick det puttra på. Hällde på mer vatten då det hade dunstat för mycket. Sen gjorde jag köttgryta på det hela. Gissa om köttet bokstavligen bara ramlade sönder?! Det blev så galet mört och fint. Otroligt! Som pappaD sa"Det bara smälter i munnen". Ja, det var precis så det blev. Första gången jag gör något sådant här. Ett så kallat långkok, så kul att det blev lyckat.
Rara Danni med pojkarna är uppe in da town och hälsar på och i morgon ska vi ses med barna på Busplaneten. Vi har ju aldrig varit där med tjoppan förut. Ska bli skoj att se vad hon tycker om stället! Ha en mysig fredag! Tjing!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jättegott när man tillagar kött så. Jag brukar ha en gjutjärnsgryta i ugnen på 175 grader cirka tre timmar med köttbit, cirka 5-7 cm vatten, skivad lök, kryddor och ev buljong. Otroligt gott och det sköter sig självt!

2012-03-23 @ 21:27:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0