Ingen vilodag direkt

Det var inte denna söndag för oss.

Men den har varit en himla bra dag iaf, vi har fått så mycket gjort! =) Eller egentligen har vi fått massor gjort under hela helgen. Igår på fm, redan vid 9!!, åkte jag och pruppis iväg och storhandlade, pappaD jobbade. Hon tycker ju det är så sjukt skoj att få åka i shoppingvagnen. När paps slutade hämtade vi gott att äta och sen hade vi en myskväll hela lilla högen. Idag var pappaD och lillhjärtat ute och lekte i det fina vädret och jag storstädade här hemma. Det är så underbart att få städa så där rejält! Det doftar så gott från skurmedlet, man ser inte högar med katthår överallt, saker ligger i ordning och det bara känns så härligt. Vi njuter! Så länge nu denna renhet varar... ;) 

Och i helgen fick jag äntligen färga min utväxt lite. Man kan ju lugnt säga att det var på tiden... Och det är också en så sjukt skön känsla! När man får fräscha till sig lite. Och jag måste erkänna att jag trivs bäst i den här blonda färgen. Visst trivdes jag superbra i den orange/röda färgen också, men den krävde ju så mycket underhåll för att hålla sig fräsch och för att bibehålla den fina lystern. Så nej, jag håller mig till den färg jag har nu. Allra enklast så. Varför rucka på ett fungerande koncept?

Det var lite om vår helg. Helgen som bara tokrusade förbi. Och så var det då måndag i morgon igen. Ny vecka, nya utmaningar. Bara helt crazy att jag nu har jobbat en hel månad redan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0