Min allra första mors dag

Det är ganska overkligt ibland ändå. Det faktum att man är mamma.

Att man fött ett helt nytt liv till denna jord, en individ som man ska älska och fostra till någonting starkt och bra.
Jag hoppas vi lyckas mer än väl med den uppgiften.  Att vår lilla skatt blir en självständig individ med en god självkänsla och med båda fötterna stabilt på jorden.

Av min älskling fick jag idag en jätte fin ros. Sedan har han ju varit så där galet underbart romantisk att han gömt 4 presenter på olika platser i huset. Så jag har i barnslig förtjusning fått leta efter en massa gömda klappar idag! Jag har hittat en än så länge. Tror jag väntar med de andra tills han kommer hem. ♥

Innan jag somnade igår låg jag och tänkte på vår lilla tös, som btw haft feber i helgen, och hoppades att hon ska älska mig och känna sig stolt och lycklig över att ha mig som mor. Och i mina tankar växte en dikt till mor upp. En önskan om att hon någongång ska känna allt det där.


Kommentarer
Postat av: J

Ja, visst hoppas man att man alltid förblir världens bästa i sitt barns ögon <3

2011-05-30 @ 22:26:29
URL: http://villagunnismark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0