Och vart tar tiden vägen?!

Jag som trodde att jag hade uppdaterat bloggen relativt nyligen. Men icket. Shit, vad veckorna har rusat!
Lilleman har blivit kvitt öroninflammationen. Odlingen visade på envisa pneumokocker som Kåvepeninet inte riktigt bet på. Så då fick han Spektramox istället och det gjorde susen. Underbart!
Annars så har pappaD och lilleman avverkat magsjuka. Usch... Papi var riktigt dålig och låg platt i 2 dygn innan han orkade göra så mycket mer än bara ligga. Men det är ju ett bra tag sedan nu så kanske man kan pusta ut och hoppas på att man själv slapp det. Peppar peppar... Men jag måste säga att jag sällan har magsjuka. Minns inte när det var senast. I Turkiet kräktes jag ju. Men det tror jag berodde på nåt jag fått i mig. Rosévinet till exempel. Den smakade skumt den...

Vi har donat på ute väldigt mycket senaste veckan. Klippt gräs, rensat massa ogräs och trimmat syrenen mm. I helgen var jag och sålde lite grejer med Åsa på travbanans loppis. Oj, oj, vad barnkläder och grejer vi har! Trots att vi blivit av med en massa redan. Galet! Det gick ganska bra, men vi hade inte bästa läget på vårt bord.... Lite i skymundan kan jag tycka. Men skoj var det iaf! Daniel och kidsen var också med och sen åt vi ute på stan tillsammans. Mysigt!
I helgen kom värmen tillbaka också. Måndag och igår var så härliga dagar! Sol från klarblå himmel och varmt. Lite dryga 20 grader. Idag har det varit molnigt men ändå hela 19 grader. Skönt!

Det är många som varit nyfikna på vad jag ska göra till hösten. Jag ska börja undervisa på halvtid. Ha studenter. Det ska bli sååå roligt!! Jag är ingen slit-och-släng-tandläkare som slarvar och gör halvdant jobb. Ingen löpande band princip som gäller för mig. För mig är jobbet ett hantverk som har med människor att göra. Dvs inget slarvgöra. Det ska jag förmedla vidare till studenterna. :)

Jo, gissa vad! Jag har fått en crosstrainer av Papi! Och den har stått som en väldigt fin dekoration där i gästrummet. Tills ganska nyligen. Då jag faktiskt hoppade upp på den och körde lite. Och så har jag kört lite till. Lite nu och då. Så skönt att komma igång att röra på sig igen! Vore ju bra om man fick till det där med joggning ibland också. Men det är ju så trist... Suck! Mer motivation krävs.

Logdanspremiär har jag också hunnit med! Det var så roligt! Underbart mysigt med logdans! Jag var på Gräsmyrs premiär och dansade till Blender och pappaD var i Baggböle och dansade till Expanders. Ljuvliga tider! Hoppas vi kan ta oss iväg tillsammans också. Vore underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0