Mitt i prick!

Jag ligger mitt på kurvan, mitt i prick.
 
Idag var jag till mvc för ett litet besök. Det var länge sedan senast. Jag möts av min rara barnmorska som ler och säger "Åh, så fin mage du fått" och jag blir så glad! Jag sa till henne att det märks att hon är barnmorska  och vet hur man ska bemöta gravida, och inte säga "Oj, vad stor du blivit" eller "titta en tjockis". Hon konstaterade bara att så säger man väl inte, ingen gillar väl att bli kallad nåt sånt. Ah, äntligen någon som tänker som jag!
 
Allt såg bara finfint ut. Järnvärdet bra, blodsocker fint, blodtryck perfekt och magmått precis på medellinjen. Precis som det var med Olivia. Varken över eller under medellinjen, utan mitt i prick. Och lillfisens hjärtljud var superfina. Känns skönt att få det bekräftat att allt bara är bra. Nog för att jag antagit det då jag ju mått bra och så-men ändå. Skönt att se att alla värden var så bra.
 

Kommentarer
Postat av: pia

Oj vad fin du är , det bara strålar :O) Bara en härlig kula som dykt upp. Må så gott. Kram

Svar: Tack så jättemycket!
Petronellan

2013-03-02 @ 10:04:12
Postat av: Anonym

Ja väldigt fin mage, jag är då avis på den! Känns som oavsett om den skulle vara stor, liten eller mitt i prick, så var glad att få den överhuvudtaget. kram /Linda

Svar: Ja, himla glada är vi! Hoppas ni kommer efter med en mage snart! =)
Petronellan

2013-03-04 @ 07:53:18
Postat av: Anna

Är det någon som blir än vackrare av att vara gravid så är det du vännen!!

Svar: Men åh, så fint du skriver snällaste Anna!! TAAAAACK! <3
Petronellan

2013-03-06 @ 09:57:51
URL: http://skugganjr.blogg.se
Postat av: Anonym

Fin du är vännen! Skönt att allt är bra med dig och bebisen i magen! Glad för er!
Kram Sussi

2013-03-07 @ 21:02:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0