Doktorn ordinerar

Vila.
 
I morse då jag skulle stiga upp kände jag bara att det inte skulle bli så hemskt enkelt att pallra sig upp. Tog mig upp, men att stödja sig på vänster ben var inte att lita på. Då högg det till i ryggslutet på vänster sida. Aj! Mindre roligt. Allt tog extra lång tid att utföra. Haltade/halvhoppade runt här hemma, fixade mig och tjoppan i ordning och undrade lite smått hur jag skulle ta mig till bilen. Har ju inga väggar att stödja mg emot ute. Men så kom jag ju på att vår granne gjorde illa sitt knä i våras och hade kryckor. Ringde honom och han kilade över med dem omedelbums. Såååå tacksam jag var! Tack vare dem kunde jag  skjutsa lillhjärtat till dagis och själv ta mig till jobbet & röja undan massa pappersarbete innan jag går på ledighet. Och så fick jag en läkartid också. Han ordinerade vila. Inga tunga lyft, inte tungt hemmaarbete. Och att använda kryckorna så klart. Ev ländrygg/bäcken så pass rörligt nu att något hamnat lite snett och ger mig dessa besvär på vänster sida. Ja, jaa. Inget att göra åt. Konstaterar iaf att tjoppan ska få vara på dagis under denna tid då jag halvt om halvt är oförmögen till än det ena och än det andra. Kan ju inte leka med henne, springa efter om nåt skulle hända eller lyfta osv. Och jag behöver vilan, då jag knappt kan sova pga att det gör ont att vända och röra sig i sängen.
På kvällen idag var vi från sjukhustandvården och käkade på Bishop Arms. Riktigt gott var det och supertrevligt! =) Vi är ett bra gäng. Jag tycker om dem allihopa jätte mycket. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0