Oväntat

Idag hände något väldigt oväntat!
 
Och något som "chockade" mig ganska rejält! Eller ja, kanske inte chockade, men ändå. PappaD hämtade tjoppan från dagis och fick där veta att vår tösabit hade knuffat en annan tjej, så att hon ramlade. De hade kivats om något och så knuffade tjoppan den andra tjejen, som är i hennes ålder och som kan vara ganska rättfram och bestämd ibland. Jag blev helt paff! Tjoppan brukar ju aldrig knuffas! Verkligen aldrig. De har till och med sagt på dagis att hon är så himla snäll med alla och inte är sån som knuffas och håller på. Och det tycker ju vi är jätte skönt. Så vi blev otroligt förstummade över att hon faktiskt knuffat någon så där. Första gången ever! Men som tur är tar de tag i sådant direkt på förskolan och vår tösabit hade skämts rejält och börjat gråta. PappaD kom dit strax efter att det hade hänt och kunde ta ett prat med tjoppan och det gjorde även jag med henne då de kom och hämtade mig direkt efter det. Jag anser att det är viktig att ta sådana diskussioner direkt, påpeka att det är fel och att man inte får göra så. Och tjoppan verkade förstå, en del av vad vi pratade om iaf, trots att hon bara är 2,5 år.  
De sa på dagis att många är lite trotsiga på avdelningen just nu och att en del knuffar förekommer. Ja, visst kan det ju göra det, men tjoppan ska banne mig inte ta efter och börja med sådana dumheter! Man kan ju faktiskt göra någon väldigt illa om den andra ramlar framåt och slår i ansiktet i en bänk eller något. Hoppas verkligen detta var en engångsföreteelse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0