Fjärde advent

Och vi börjar vara redo för avfärd norröver!
 
Igår bakade jag efterrätten för julafton, min sk årliga grej att göra. Det fick bli en blåbärs- och citroncheesecake. Jag som inte gillar cheesecakes i normala fall, tycker de brukar kunna bli så sliskiga och mastiga. Men denna ville jag göra i alla fall. Den kändes som fräsch då jag läste receptet. Och citron ihop med blåbär måste ju bara bli jätte gott! Vi får väl se sen då vi smakat den.
 
Idag var vi på julavslutning på ridlekis och vi fick fika, gå tipsrunda, borsta hästar och ta en liten rutt på banan. Det regnade ju, som vanligt, vilket ju innebar att banan var ganska halkig. Inte så skoj för hästarna det heller. Så det blev en snabbis barnen fick rida. Och lilltjoppan fick rida Berra igen! En sista gång. Så glad hon var! =)
Sen gjorde vi ett mini-julbord hemma, åt och njöt av fjärde advent. Myste sedan med glass och pop-corn. Och jag hann stansa klart ett halsband som en kille beställt. Blev riktigt bra!
 
Nu har vi julefrid, trots avsaknaden av självsate julkänslan. Ska bli härligt att få se lite snö då vi kommer uppåt landet! Hit har de ju lovat fortsatt regn hela julen och mulet och nån enstaka minusgrad till nyårsafton. Suck, detta trista väder...
Ha det nu så fint allihopa! Hoppas ni inte behöver stressa och istället kan njuta av lediga dagar och julemys med familj! Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0