Trevlig Valborg!

Vi firar in Valborg med att vara hemma och mysa.
 
I morse åt jag frukost i vanlig ordning, fixade mig klar och väckte tjoppan. Tänkte för mig själv att hon minsann orkade sova länge idag. Fixade henne i ordning inför avfärd till dagis och tyckte hon kändes lite varm. Och såg så trött ut. Tänkte jag skulle kika febern bara för säkerhets skull. Och så visar den ju att lillhjärtat har 38 graders temp. Och när jag frågar henne om hon har feber säger hon "jaa, mamma, det har jag". Så det var bara att stanna hemma. PappaD hade ju redan hunnit åka till jobbet.
Vi har mest tagit det lugnt idag. Myst, sett på tv och spelat lite spel. I kväll kommer rara Ulsson hit och grillar med oss. Det är ju ändå Valborgsmässoafton. Vi brukar ju grilla då. Inget undantag detta år. =)
 
Jag måste bara säga att I love Amazon!!! Det är ju bara för nice då man hittar massa saker sååå mycket billigare på Amazon än på svenska hemsidor.
Då min brorsdotter Thilde fyllde år hade hon en klurig födelsedagsönskan. En Monster High-docka som inte gick att få tag i i Sverige. Men jag hittade den minsann på www.amazon.com. Och beställde den från USA. Med frakt, import etc blev kostnaden ungefär den samma som för dockan köpt i butik i Sverige. Dessutom fick de den hemlevererad. Så perfekt!
Nu då vi köpte en ny bilbarnstol till tjoppan, som vi ska ha i Avensisen, så tänkte jag köpa även sätesskydd från samma hemsida som vi hittade stolen på, dvs www.sakerhetsbutiken.se
Men så tänkte jag att jag borde kika på Amazon. Sagt och gjort. Samma sätesskydd fanns ju där, men frakt etc från USA gjorde det ungefär lika dyrt. Men så kikade jag på www.amazon.co.uk och där fanns ju sätesskydden med fri frakt till Sverige. Så vi beställde dem från England i stället. Hur bra som helst! Tjänade 300 pix på det. Näthandel är ju bara för jädrans bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0