Det växer

Så det knakar!
 
Vi som suckat så under sommaren, suckat över de kapade buskarna på framsidan. Det var bara pinnar som stod upp, gården blev så naken och kall. Men oj, så buskisarna gillade att bli kapade! De har ju vuxit jätte mycket redan! =) Ser lovande ut för nästa sommar.
 
Blogguppdateringen har varit trög de senaste dagarna pga min förkylning och ork. Jag var ju hemma halva tisdagen och hela onsdagen. Sen var jag lite illa piskad till att gå och jobba på torsdagen pga tandvårdskongressen och det faktum att jag och Ml skulle jobba på jouren den dagen. 8-12. Nåja, med nässpray och lite extra vilja så gick det bra. Sen satt vi på kongressen resten av dagen. Jag var även på middagen på Åpplet. Det var riktigt trevligt! Inte blev min förkylning direkt bättre av allt det, och nu får jag snyta mig stup i kvarten.
Lillhjärtat har också varit risig. Snuvan har inte gett med sig riktigt och så har hon haft feber i helgen. Stackarn! Som en liten kamin, som bara vill goa i famnen. Mysigt det sistnämnda iaf! =) Så imorgon ska vi kurera oss hemma, jag och tjoppan.
 
Nu till veckan borde målarnissarna göra sitt intåg och påbörja projekt spackling av vävtapet. Jeeeiiij! Vi slipper göra det själv! =) Stackars dem... Huga, vilket jobb.
 
Nu börjar gässen samlas här kring våra knutar. Stora flockar på ängarna. De tränar sina årskullar att flyga i V-formation och ibland då de kommer flaxandes över huvudet på oss ser vi hur de krockar och flyger in i varandra. Och så hör vi sedan hur de kväker åt varandra. Undra vad de säger? Tur de iaf tränar hårt inför kommande låååångresa.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0