Blått i skogen

Jag har varit och plockat blåbär idag, massor fanns det!
 
Jodå, det är helt sant mamma. Jag har varit ute i blåbärsskogen idag. Det trodde du inte va?! ;) Lilltjoppan älskar ju bär och det lilla jag hade hunnit plocka kände jag inte skulle räcka så länge. Så idag var jag ute med Åsa och Åke & plockade mer blåbär. Det fanns jätte mycket kvar i skogen! Stora och fina. Dessutom var de riktigt lätta att hitta och plocka då mycket av löven i blåbärsrisen hade trillat av. Och jag hittade även en massa trattkantareller! Å & Å plockade också bär, men gav allt de plockade till oss. De hade redan tillräckligt hemma. Så galet snällt av dem! Så de fick ta alla kantareller. Give and take.
 
Igår hade vi Cléns här på besök. Vi åt lite middag och planerade lite inför Turkiet. Tjejerna lekte och hade myslördag med glass och pop-corn. Sötisarna! Vi spelade lite Wii och hade himla skoj!
Idag på em var vi på söte Adams kalas. Mumsigt fika blev vi bjudna på! Och tjoppan fick äntligen träffa Adam och resten av familjen. Som hon pratat om dem.
Imorgon är det måndag igen. Ny vecka och nya äventyr. Tjing!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0