Små flingor

Igår ringde de från dagis kring 14-tiden. Vår lillälskling hade fått feber. Det var första gången någonsin som de ringde från dagis och sade att vi bör komma och hämta vår tjoppa pga sjukdom. Så jag fixade klart patienten på jobbet och for och hämtade henne. Vi åkte hem och myste och tog det lugnt. PappaD kom hem och sen åkte jag iväg och kikade på privatkliniken.
Jag kan inte annat än konstatera att det är 2 skilda världar, Folktandvården och den privata tandvården. Jag står i valet och kvalet. Det finns stora fördelar med att arbeta privat, lönen inte minst, men även en del nackdelar då man har små barn. Nåja, tål att tänka på iaf. Måste stöta och blöta alla för- och nackdelar här hemma. Handlar ju inte bara om mig, utan hela familjen blir ju berörd i så fall om jag ska byta jobb.

Idag har jag och tjoppan varit hemma, så klart. Hon har haft lätt temp nästan hela dagen och snorar ganska mycket. De sa på dagis att det är himla mycket förkylningar i omlopp nu. Blääää! Vi ska vara hemma i morgon också, så får vi väl se hur det ser ut sen. Typiskt att daddy dj ska vara bortrest. Men han kommer iaf hem redan i morgon kväll. Vi längtar!

Och idag har vi fått några härliga vita små snöflingor! Hoppas det stannar kvar på marken och att det kommer mer! Jag blev så glad att jag tog fram julgardinerna i köket och ställde fram en ljusstake i ena fönstret. Nu ska banne mig julkänslan försöka infinna sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0