Vänner

Det är underbart vilka fina vänner man fått på senare år! ♥

Det hade jag aldrig kunnat ana för några år sedan. Men det där är ju inte statiskt det där med vänner. Vissa flyttar, man tappar kontakten, man träffar nya och hittar kemi. Andra flyttar men man tappar aldrig kontakten med dem ändå. De finns i ens hjärta för alltid. Oavsett tid och avstånd.
Så klart är det ju trist då vissa bara glider ifrån en, men det är ju så det är i livet. Det är ju inget illa menat. Det bara blir så.

Jag har en gång haft en syster jag var väldigt nära med, men den kontakten bara försvann och vi är mer som främlingar nuförtiden. Trodde inte sånt kunde hända. Men joo, man kan göra slut med sina familjemedlemmar också. Som jag faktiskt hört även har hänt hos många andra. Men det känns verkligen skumt! Så dålig sammanhållning som vår släkt ändå har, så trodde jag familjebanden var viktigare är stolthet.
Men jag är oerhört glad att jag kommit närmare min bror istället på senare år! =) Det är så totalt otippat! Så mycket som vi bråkat osv. Men det ändrades ganska mycket då jag blev mamma och fick en liten jänta. Då han också har flickor och ser hur glada de blir över att träffa vår lilltjoppa, så var det som något som blev en gemensam nämnare. Otroligt kul! Och så har han ju en galet mysig kvinna vid sin sida, som gjort mycket för hans välmående och det har ändrat hans sätt att vara ganska radikalt.

Jag har några riktigt mysiga vänner här på hemmaplan. Som jag känner mig totalt trygg med. Vi har ett ärligt "förhållande". De kan säga vad som helst till mig och vice versa. Jag kan säga till om något inte känns bra, och vi kan reda ut saker. Utan gnabb. Bara lyssna på varandra. Se varandra. Ta till sig, förstå. Och säga förlåt om något blev tok. Det är kärlek det! ♥ Så underbart att kunna ha det så. Det kallas respekt. Man får tycka och tänka olika. Och allt är inte endast på den enes eller andres villkor. Och så ringer man ibland bara för att säga "hej, hur har du det?" "Jag tänker på dig". Inget avancerat.

Eller som poeten Publilius Syrus sa:
"Framgång ger vänner, motgång prövar dem"

Jag är så himla glad över våra sommarplaner med rara Sus och Ped också! De är så underbart trevliga och lätta att umgås med! Härliga människor. Och nu ska vi till Öland tillsammans i sommar. Dansa på Dansveckan på Lundegård och bo tillsammans på ett urmysigt Bed & Breakfast som kallas Gamla Bryggeriet. Vi ser såååå mycket framemot det. Och det är allra första gången jag och pappaD gör något på tu man hand, utan vårt lillhjärta.
http://www.gamlabryggeriet.se/


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilket otroligt fint inlägg Petra. Tänkvärt. Och du beskriver det på ett så bra och ärligt sätt.



Vi ser också jättemycket fram emot Ölandstrippen med er!!



Kram Sussi

2012-06-02 @ 20:55:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0