Så blev det

Att Nancy flyttade till sitt nya hem idag.

Maj, som ju tanten hette, och hennes man kom kring halv fem idag och kikade på Nancy. Deras honkatt hade gått bort för drygt en månad sen av en stor tumör i urinblåsan, inte pga njurarna som jag fattade det. Usch! Ledsamt. 

Nästan direkt då de klev in genom dörren utropade de "oj,vilken fin katt!", om Nancy. De blev ju naturligtvis överförtjusta av denna underbara kisse! =) De tyckte hon var så gosig, så lugn och trygg men ändå lite busig. De tyckte hon var så vacker också. Jaa, vi kan inte annat än hålla med. Det är Nancy det.

Det känns tomt nu. Det var som att hon visste att hon skulle till ett nytt hem. För i morse kom hon till sovrummet och kröp upp på mig och gosade med mig en stund i sängen. Det brukar hon ju inte göra. För Saga släpper ju inte in henne, hon blir skitsur och vill ha mig för sig själv. Nåja, vi gosade iaf en del i morse och hann även mysa lite innan de kom för att titta på henne.
Nancy var nyfiken och kröp sedan in i transportburen och de åkte iväg. Hon fick med sig sina favvoleksaker; vippan med fjädrar och en mus som hon skinnat. Goskatt! Hoppas du får det galet underbart hos paret, deras andra katt plus hund i Botsmark! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0