Nervös!

Japp, jag erkänner! Jag är lite nervös för vår Ölandsemester och behöva lämna lillhjärtat några dagar för allra, allra första gången. Så klart. Vem skulle inte vara det?! PappaD är också nervös. Det känns i våra hjärtan. Hur kommer hon reagera?

Vårt hjärtebarn är ju ett rutinbarn, kan man då lugnt säga. På inskolningen till dagis sa de också direkt att de kunde se att hon är ett barn där rutiner är oerhört viktiga. Hon var lite bekymrad och förvirrad till en början innan hon insåg och lärde sig rutinerna på dagis. Men sen då hon fick kläm på deras rutiner så har det ju bara gått galant! =)
Och sådan är hon. Hon mår bäst, är som mest harmonisk då rutiner följs. Ja, inte behöver det vara precis på minuten, men att dagarna följer ungefär samma mönster, det ser man att hon trivs bäst med. Och så har vi försökt ha det. För allas bästa. Minsta motståndets lag.

Så nu då jag och pappaD imorgon natt åker till Öland så är vi ju så klart lite nervösa på hennes reaktion då hon kommer att vara utan oss ett par dagar. Dagarna kanske kommer se lite annorlunda ut, så klart. Vi är ju inte där. Men hålls rutinerna, de som hon är så vana vid, så tror jag att det kommer att gå bra. Annars kan det nog komma ett rejält bakslag... Tror vi. Nåja, det återstår att se hur saker går. Vi tror och hoppas iaf att det kommer gå galant. Håll tummarna!!

I morgon är min sista arbetsdag och sedan tar vi nattåget till Kalmar. Lillhjärtat och pappaD åker ner till Sundsval redan idag. Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0