Målarmästare

Yupp, det är vi det! =)
 
Jag har blivit klar med målerijobbet av staketet och nu har nytt projekt på högre höjder tagit vid.
Vi har hyrt byggställning från Ramirent och har påbörjat målandet av fasaden. Ett varv av den högsta delen av gaveln är klart nu. Men det omväxlande vädret gör ju tyvärr så att det blir avbrott emellanåt. Och så måste fasaden få torka lite om det regnat. Bläää! Men sånt är livet. Vi är dock sjukt nöjda med hyrpriset som vi fick av Ramirent, så vi känner oss inte så stressade med att pengarna bara tickar iväg och ställningen bara står. Vi rekommenderar att hyra byggställning från dem! Skitbra kundbemötande, bra pris och nya, fräscha grejer.
 
Vi byter ju även färg på fasaden. Den har ju varit lite mer utevit (mer åt grå hållet) och nu målar vi den mer gräddvit. Den vanliga 0509Y. =) Blir en mjukare färg. Inte för att så många kanske ser skillnaden. Men det gör vi. Och jag har förresten fått en fasadfärg döpt efter mig! Ha, ha, haaa! Beckers har ju bytt färger igen, så den som vi målat knutarna med fanns inte i år. Men den vänliga Markus på Coop Bygg mixtrade till en blandning och döpte den till Petra. Så ni vet, om ni skulle gilla den grå färgen, då går den att få tag i. I mitt namn. Ganska kul.
 
Och så råkade vi ut för lite fågelräddningsarbete en kväll! Vi har ett fågelbo ganska nära nocken på gaveln. Och en liten unge hade trillat ut. Vi trodde den var död. Men det var den inte! Jag värmde upp den i handen och den blev jätte pigg! Började pipa och röra sig i min hand. Lilla livet! Så pappaD fick klättra upp och stoppa in ungen i boet igen. Vi hoppas och ber att den klarar sig! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0