Julbord

Idag var vi till Hotell Vännäs och åt lite julmat!
 
Vi åkte dit med våra rara Flygare. Vi var och åt julbord tillsammans för 3 år sedan också, då var vi till Brännlands Värdshus. Jag tyckte det var dags för en favorit i repris. Och våra rara vänner var inte bangens! Så idag åkte vi till Hotell Vännäs och åt deras julbord. De hade en hel del att välja mellan och efterrättsbordet var mer än välfyllt! Oj, oj, vi rullade ut därifrån. Jag satt och försökte minnas tillbaka till Brännlands julbord... Och mitt minne säger att de hade snäppet vassare mat. Men, men, minnet kan ju svika.
 
På kvällen bakade jag och tjoppan. Bakade vörtbröd som innehåller både julmust, öl och kvarg bland annat. Degen står på jäsning i detta nu. Ska bli spännande att få smaka på brödet sen! Om det är mumsich så lägger jag ut receptet här på bloggen. Det är ett himla enkelt recept, bara att blanda ihop allt i en deg, men det ska jäsa hela 2 timmar.
 
Annars har veckan bara rusat! De ringde mig igen från privatkliniken. Erbjöd mig till och med lite bättre lönevillkor nu. De vill verkligen ha dit mig! De sa att de vet att jag har bra rykte osv. Roligt att höra! För vem är väl jag? Jag är ju bara en tandläkare bland alla andra. Eller? Tydligen verkar folk tycka att det jag gör är bra. Annars borde jag väl ha ett annat rykte? Kanske.
 
Imorgon är det redan andra advent! Jag börjar få ågren! Har ju knappt köpt några julklappar än och normalt brukar jag ju vara ganska klar med julisarna vid det här laget. Jag gillar inte att julstressa. Men jag har  inte riktigt hängt med i år, har inte förstått att det är december ens en gång.
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0