Än är det sommar!

Ja, än kan vi njuta av sol, värme och bad! Ljuvligt!
 
En aning bittert var det ju att börja jobba denna vecka. Just den här veckan har det ju varit strålande sol och varmt & härligt VARENDA dag. Hade gärna njutit av dessa dagar under semestern! Nåja, bättre det här än inte alls.
Igår drog jag och lillhjärtat iväg till Yttersjö och badade efter jobb och förskola. Jag slutar ju tidigt på fredagarna, så det var bara att passa på! Härligt varmt vatten!
 
Idag åkte jag och Olivia med rara Sofia till Järnäsklubb, till deras stuga. Daddy dj åkte till Sundsvall i morse, så han kunde inte haka på. Farmor har ju fyllt år i veckan. Men vi orkade inte följa med, vi har varit helt knäckta efter första veckans jobb och dagis.
Vi hade en härlig dag i Nordmaling och Järnäs! =) Vi var och badade, åt lunch tillsammans, jag plockade blåbär och hallon medans pruppis vilade och sen gick vi och badade vid Fårskäret. Fikade, hade det gosigt tillsammans och kastade sten i vattnet. Såg en liten snok också. Eller orm. Vad det nu var. Sen åkte vi hem. Hade riktigt lördagsmys med lillhjärtat. Åt chips och ostbågar och tittade på Bolt på tv. Och när jag gick till köket en sväng hörde jag "klonk"  (ljud av ett glas som läggs på bordet) i vardagsrummet och efter en stund tassade tösabiten till köket med mitt colaglas i handen och sa "en till!" !! Hoppsan, hon tömde mamsingens cola! Tokfia! Sen slocknade sötaste lilljäntan och jag sitter nu här för mig själv och njuter av "ensamheten" och tystnaden.
 
Just ja! I torsdags blev vi färdiga med gaveln! =) Nu är den färdigmålad, hela 2 varv! Skönare än skönt att det är gjort! Det blev så himla fint! Som en helt ny gavel.
Ha en fin helg alla!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0