Finskt Valborgsfika

Hade vi idag på förskolan!

Det var mysigt värre! =) Alla föräldrar tog med sig något, naturligtvis sådant som är typiskt finskt, och så hade några barn gjort "vappuviuhkoja"= majvippor. Det var olika sorters munkar, muffins och annat gott. Jag saknade dock "tippaleipiä" (finska struvor). Jag hade gärna bakat lite struvor om jag bara hade haft tid. Kanske ska göra det under Valborg, jag är ju långledig. Och så drack vi ju självklart sima (en form av mjöd) och kaffe till allt det goda. Oj, så gott det var! Jag mindes tillbaka, tänkte på mammas struvor och sima, som alltid var så underbart gott!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Struvor och mjöd...ååååh!

2012-04-26 @ 23:30:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0