Voihan nenä!

Igår sa vår lillälskling sitt allra första finska ord!

Jag tror hon försökt säga äiti (mamma) förut, men jag är inte helt säker. Men igår fanns inga oklarheter! Hon har börjat titta, peka och känna mycket på ansiktet. På örat, ögat, munnen, näsan etc. Hon pekar och känner och jag säger på både finska och svenska vad det är hon pekar och känner på. Plötsligt pekar hon på min näsa och så säger hon nenä! Nenä=näsa. Snacka om att man blir stolt och glad! =) Här undersöker hon mitt öra.


Kommentarer
Postat av: Pia <3

Vad härligt :o)

Tänka att det ska komma ett finskt ord först, så rart.

Dom lär sig sååå otroligt fort...so go for it !!

Hälsa & kramisar fr. Mattila gänget <3

2011-09-19 @ 20:26:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0