"Mamma"

Igår firades Valborg med massa god mat, härliga människor och skratt. Tack Josefine, Thomas, Camilla, Sanna, Ken och Aliya för en mysig kväll! Igår lärde sig även vår skatt att säga "mamma". Och hon sa det i princip hela Kånga dagen. Idag har hon dessutom ropat "mamma" då jag inte varit inom synhåll. Jätte härligt!! ♥ "Pappa" har hon ju redan sagt sedan tidigare. Och lampa. Så det är nu det börjar? Ord, prat, i sinom tid även fraser etc. Det som man längtat efter! Ska bli så roligt att se hur hennes språk utvecklas!

Igår drack vi ett väldigt gott vin till maten, passade utmärkt till grillat. Det hette Millefiori, ett rött vin. Beskrivningen av vinet är: "Mycket fruktig, kryddig smak med inslag av fat, mörka körsbär, katrinplommon, choklad och salvia." Mer info finns här http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?artikelId=509382&varuNr=2769&referringUrl=%2fglobalsok Jag kan verkligen rekommendera det!

   
                 

 




 


Kommentarer
Postat av: J

Dessa härliga ungar, de vet hur de ska få hjärtat att smälta.. H kör med "MAMMA! MA-MAA! MAAMA!" när han ska väcka mig och ler största smajlet när jag äntligen orkar öppna ögonen.

2011-05-02 @ 19:17:23
URL: http://villagunnismark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0