Första dagen

Jaaaa, då var första dagen på jobbet avklarad! =) Brukar ju vara den värsta. Måste ju bara bli lättare med tiden. Eller?
Dagen gick bra och alla verkade så glada över att ha mig tillbaka igen. Trots att det bara är för en liten stund, ett par månader. Och hemma hade allt gått galant! Så underbart!
Men jeeeees, vad jag längtade hem när arbetsdagen började nå sitt slut! Galet! Jag sprang till bilen på parkeringen, hade gasen i botten hela vägen hem och hade inte ens tid att köra in bilen i garaget. Jag bara rusade in! Och pussade och kramade mina älsklingar. Åh, så härligt det var att få komma hem! ♥

Jag förstår inte hur småbarnsföräldrar orkar och "kan" jobba heltid, och har barnet på förskolan heeeela långa dagen (dvs föräldrar till väldigt små barn). Visst, ibland måste man ju, pga ekonomin etc. Men hur orkar man? Jag lyfter hatten för dem som orkar! Det blir långa dagar och man hinner inte se sin skatt så många timmar i vaket tillstånd. Jag insåg direkt att jag inte kommer att vilja arbeta heltid sen när jag ska börja jobba igen efter mammaledigheten i höst. Men jag respekterar dem som gör det, ingen värdering i det. Men det passar inte mig. Jag trivs nog för bra hemma! ;)

Nu lite läsa och sen hopp i säng!
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0