Julmums!

Jag blev så sugen på julmat att jag gjorde en jultallrik á la Gooseberrylane!

Pengar är något jag just nu drömmer om, så planerna på att gå ut och käka julbord någonstans fick helt enkelt läggas åt sidan. Alltför mycket utgifter den senaste tiden...
Men så tänkte jag idag att jag kanske kunde handla hem lite grejer och göra ett "minijulbord" här hemma idag. Sagt och gjort. Så pappaD fick en rejäl, men tydligen trevlig, överraskning då han kom hem från jobbet. Vi mumsade prinskorv, köttbullar, romsill (som blev lillpruppans överlägsna favorit!), kallrökt lax, skinka, precis nybakt julvört och annat gott. Och Zeunerts julmust hade vi ju så klart också! Icke att förglömma! Godaste musten there is. Det var riktigt mysigt! Och vi slapp den där galna paltkoman man annars får då man går och käkar julbord. Man kan ju inte låta bli att smaka på än det ena, än det andra. Och så är matkarusellen i full snurr.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0