Betongpyssel

Ni som följer bloggen vet ju att jag gjutit i betong ganska nyligen.

Tänkte lägga upp lite bilder på ljusstaken jag gjorde. Kommer nog att göra fler för de blev ju lyckade! =) Så himla roligt och lätt det är!
Till denna ljusstake använde jag en tom Brämhults juicebehållare (men nästan vad som helst går ju att använda som form), fyllde den till ca hälften med betong och i mitten lade jag en ljushållare i glas, som jag hade oljat in med vanlig matolja så att den inte fastnar i betongen. Lät sedan denna vara i ca 3 dagar, målade lite slarvigt med vit färg och dekorerade med servettdecoupage. Dvs rev ut blommor från servetter och lackade fast dessa med decoupagelack. Voilá!








Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej! Betong är ju jätteroligt, hade nästan glömt bort det. Jag och en kompis höll på med det en sommar i Umeå. Blev förstås en del krukor men vi gjorde också det klassiska fågelbadet mha en sandhög och ett rabarberblad. Och så gjorde vi hjärtan och stjärnor och liknande i iskubsformar (silikon). Supersött att placera i blomkrukor eller bara ha som dekoration som de är. :)

2011-12-19 @ 23:20:53
Postat av: jag

Ja, det är ju superkul! =) Vi gjorde också ett fågelbad i somras. Hade tänkt göra hjärtan etc nu till advent men har inte hunnit, har spanat in iskubsformarna på ICA redan. Finns ju hur mycket som helst man kan göra!

2011-12-19 @ 23:47:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0