Hustvätt!

Jag har nu en sådan oemotståndlig lust att måla och fräscha upp fasaden på huset. Började ju lite smått med det förra året, men hann inte så långt. För det första så hade man vääärldens största kagge i vägen och för det andra så orkade man inte så mycket i slutet av graviditeten. Och efter att lillpruppan fötts så fanns verkligen inte tankarna på att dona med huset.

I dag har jag fasadtvättat en hel del och det är ju bara så galet trist, men ack, så nödvändigt! När man har en vit fasad så ser man verkligen lätt att fasaden inte är så ren alla gånger. Det växer en hel del mushrooms etc på våra väggar! ;) Huga! Nåja, nu är det bara gaveln kvar. Någon som har en liten skylift att låna???!!

Det är verkligen otroligt så rent och fint det blir efter att man tvättat fasaden. Jag använde mig av Beckers alg- och mögeltvätt http://www.beckers.se/Utomhus/Vara-Produkter/Rengoring/Alg--Mogeltvatt/ och en rejäl rotborste. Skrubbade ordentligt och sköljde av fasaden med vatten sen.

Kanske ni kan se på bilden där jag tvättat och inte tvättat?




Kommentarer
Postat av: J

Åh, pust.. det låter riktigt drygt! Tur det varit guldväder för utejobb =)

2011-04-26 @ 14:47:36
URL: http://villagunnismark.blogg.se/
Postat av: Petra

Jaa, det är drygt, men det blir fint då det är gjort. Rekommendationerna är ju att man ska tvätta fasaden vartannat år. Vem orkar??!

2011-04-26 @ 16:14:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0